Tietokirjabingon kooste

Kirjat kertovat -blogissa alkoi viime vuoden alussa Tietokirjabingo, joka kesti koko vuoden. Lähdin haasteeseen mukaan, sillä arvelin sen antavan jonkinlaista lisäbuustia tiedon lukemiseen. Vapaa-ajalla saatan lukea jonkin satunnaisen muistelmakirjan tai elämäkerran, mutta siihenpä tiedon lukeminen minulle usein jää. Olinkin iloisesti yllättynyt, kun sain bingoruudukkoon peräti 13 osumaa. Bingorivit jäivät tällä kertaa haaveeksi, mutta olen erittäin tyytyväinen jo tähän luettujen määrään, joka on minulle iso saalis. Luettujen listani on tässä:

Kirja, jota suosittelen muillekin - Antto Terras: Viro (Sensuroimaton)

Bloggaajan suosittelema kirja - Bea Uusma: Naparetki - Minun rakkaustarinani

Kirja käsittelee historiaa - Marta Breen, Jenny Jordahl: Naiset - 150 vuotta vapauden, sisaruuden ja tasa-arvon puolesta

Vuonna 2020 julkaistu kotimainen tietokirja - Saana Rossi: Rekrytoija

Kirja avartaa ajatteluani - Mathias Rosenlund: Vaskivuorentie 20

Kirjan nimi herättää tunteita - Reetta Niemelä, Sanna Pelliccioni: Älä vihaa minua - Kirjeitä ihmisille

Saan kirjasta voimaa - Shirley Jackson: Life Among the Savages (bloggaus tulossa pian)

 

Osa lukemistani kirjoista oli kepeitä, mutta oli oikeastaan mukavaa huomata, että tiedon puolelta löytyy myös ns. matalan kynnyksen kirjoja. Erityisesti haluan suositella seuraavia:

Shirley Jackson: Life Among the Savages - en ole vielä blogannut Jacksonin muistelmakirjasta, mutta se on melkoinen nostalgiatrippi ja hyvän mielen kirja


Steinunn Sigurðardóttir: Heida - Lammaspaimen maailman laidalta - Heidan elämä on niin erilaista kuin omani, joten tämä jäi sen vuoksi hienona kirjana mieleen

Kiitokset hienosta haasteesta!

Kommentit

  1. Minulle kävi samalla tavalla, että tuli luetuksi tavallista enemmän tietokirjoja, ainakin muutama. Nyt on tietokirjoissa selvästi suuntaus keveyteen ja tarinallisuuteen, kuten kirjoitat. Minulla Ankeriaan testamentti edusti sitä lajia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ankeriaan testamentti kiinnostaa myös minua. Se tuntui olleen paljon esillä viime vuonna, mutta jäi sitten kuitenkin minulta lukematta.

      Poista
  2. Tämän haasteen olisin halunnut huomata! Kiinnostava haaste. Varmasti tulee luettua paljon sellaista jota ei muuten lukisi. En ole lukenut yhtään noista lukemistasi tietokirjoista. Minun tietokirjallisuuteni keskittyy lähinnä toiseen maailmaansotaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulla 2. maailmansota esiintyi vain harvoin lukupinossa, jopa hieman välttelen aihetta... tämä oli tosiaan kiinnostava ja lukupinoa mukavasti avartava haaste.

      Poista

Lähetä kommentti

Blogini lukija, kiitokset kommentistasi.