Paperilta ruutuun -haasteen koonti

Paperilta ruutuun -lukuhaaste alkoi viime vuoden joulukuussa Karvakasan alta löytyi kirja -blogissa. Haasteen ideana oli lukea kirjoja, joista on tehty tv-sarja. Haasteaikaa olisi jäljellä vielä muutama päivä, mutta vedän oman taipaleeni jo nyt yhteen, sillä en enää ehdi lukea tähän haasteeseen sopivia kirjoja.

Luin haasteeseen kolme kirjaa:

Astrid Lindgren: Ronja, ryövärintytär 
Evelyn Waugh: Mennyt maailma 
Viveca Sten: Sisäpiirissä 


Yhtäkään lukemaani kirjaa en ole nähnyt tv-sarjan muodossa (!). Evelyn Waughin Mennyt maailma oli ehdottomasti kolmikon paras, ja sen myös mielelläni katselisin tv-versiona. Luin kirjan alkuvuoden klassikkohaasteeseen, ja suosittelen sitä lämpimästi brittiläisen, hitaasti kehittyvän romaanin ystäville. 

Ronja, ryövärintytär ei ollut kirjana laisinkaan minun kirjani, mutta saattaisi kenties toimia tv-sarjana minulle paremmin. Viveca Stenin kirjoista tehty dekkarisarja on ilmeisesti aika vastikään pyörinyt meillä tv:ssä, mutta minulta se on mennyt täysin ohi. Olen lukenut Stenin sarjaa parin osan verran, ja niiden perusteella Sandholmin saaristolaismaisemiin kätkeytyvät kierot ihmiset ja rikokset tarjoavat hyvää materiaalia osaavalle tv-tiimille.

Kiitokset mukavasta haasteesta!



Kommentit

  1. Olen lukenut listaamistasi ainoastaan Ronja Ryövärintyttären - Mennyt maailma on kyllä nimenä minulle tuttu, mutten ole toistaiseksi tarttunut siihen, vaikka kiinnostusta olisi. Ja onhan tuo kolmekin oikein hyvä lukema - paljon parempi kuin ei yhtään. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tänä keväänä en oikein ehtinyt paneutua haasteisiin (Helmet-haaste on ainut, joka on edennyt mukavasti), joten olen ihan tyytyväinen näihin kolmeen. :)

      Poista

Lähetä kommentti

Blogini lukija, kiitokset kommentistasi.